logo Agnieszka

BLOG

banner 2  AERIAL YOGA small

AERIAL JOGA czyli antygrawitacyjna joga w powietrzu .

 AERIAL YOGA czyli JOGA W POWIETRZU jest nową odmianą jogi, która używa materiałowego hamaka jako narzędzia by pomóc studentom osiągnąć tradycyjną pozycję jogi.

 Aerial joga to idealne połaczenie wschodniej mądrości i doświadczenia z zachodnim postępem i wiedzą o anatomii i fizjologii człowieka.  Jest to udoskonalona odmiana jogi dla początkujących i bardzo zaawansowanych jej adeptów.

 Aerial joga ma działanie terapeutyczne na poziomie psycho – ruchowym. Nie jest wymagane żadne doświadczenie akrobatyczne czy jogiczne. 

W aerial yodze ciało pracuje w odciążeniu  czyli całkiem podobnie jak w rehabilitacji w przypadku ćwiczeń w odciążeniach na specjalnych łóżkach i taśmach czy linach. Tu jest bardzo podobnie. Metoda na której ja bazuję ze wszystkimi rodzajami jogi czy to ashtanga yoga, joga dla kręgosłupa czy aerial joga bazuje na anatomii ruchu i terapii jogą. Wywodzi się z ashtangi, gdzie mamy płynne przejścia pomiędzy asanami / pozycjami jogi/, zatrzymujemy się w danej asanie na 5 do 25 oddechów, pracujemy oddechem ujjayi /przeponowo – gardłowo – nosowy/ oraz stosujemy dristi czyli zatrzymanie wzroku na jednym wyznaczonym punkcie. Połączenie tych trzech rzeczy  daje nam medytację w ruchu, szybszą naukę koncentracji i szybkie efekty. Splatając się w pozycji jogi i zatrzymując na określony czas , oddychamy dość głęboko przeponą, wciągając powietrze tak aby ślizgało się po tylnej części gardła co powoduje wydawanie dość charakterystycznego dźwięku. W ten sposób natleniamy krew, po czym następuje przejście  gdzie ciało prostuje się i wtedy ta natleniona krew dociera do tkanek i narządów całego ciała. To jest jeden z aspektów zdrowotnych.

 

W aerial jodze także pracujemy oddechem natomiast nie ma tradycyjnych przejść pomiędzy każdą asaną . Przechodzimy między pozycjami, ale zatrzymujemy się w nich. Dla osób początkujących, którym czasami trudno jest zatrzymać się i wytrzymać proponujemy modyfikację polegająca na wykonywaniu danej pozycji w powtarzalnym ruchu do czasu aż nabierze więcej siły i uelastyczni ciało. Zastosowanie hamaka ma tą zaletę, że pomaga wejść i wykonać pozycje jogi. Takim mocnym przykładem będzie stanie na głowie. Jest to pozycja kiedy tak naprawdę nie stoimy na głowie a na barkach lekko podpierając się głową, więc jest dość trudne. W hamaku pozycję tą wykona każda osoba, gdyż hamak podtrzymuje nam biodra i przejmuje cały ciężar ciała –ciało w odciążeniu, i wtedy pozostaje tylko przełamanie bariery psychicznej strachu i lęku , co zazwyczaj dokonuje się już na pierwszych zajęciach.

 Film w zakładce GALERIA: http://www.agnieszkamasa.pl/galeria/aerial-yoga-aerial-joga-czyli-i-can-fly 

cofnij

Copyright © 2017 Agnieszka MASA

Projekt i wykonanie: VST Agencja Reklamowa Bydgoszcz